”Det händer saker hela tiden!”

En varm och fin vårdag som idag känns det som att man vill höja blicken och se framåt. Vad är på gång inom Aspuddens? Var kommer vi att vara om fem eller tio år? För att få svar på frågorna fångar vi upp vår vd, Kent Creutzer, när han står och övervakar en asfaltering. Kent, vad händer här?

”Vi ska äntligen få asfalterat utanför nya fastigheten, men det är mycket att tänka på. Lastbilarna måste kunna komma fram, så vi får ta ena sidan först och göra klart innan vi går vidare med den andra. Det är mycket som ska klaffa och leveranserna måste fram.”

Under tiden maskinerna jobbar vidare sätter vi oss ned i solen och pratar om framtiden för Aspuddens. Det blir en hel del prat om hur vi hamnade här, varför kunderna anlitar oss och allt som kommer att hända inom företaget den närmaste tiden.

”Alla målsättningar vi har satt upp har vi hållit. Min vision har vi redan uppnått, flera gånger om. Även när det gäller försäljning och omsättning. Med våra nya lokaler och de nya kunder som vi fått sedan dess, så känns det mer inspirerande än någonsin att jobba ännu hårdare. Det finns en hunger efter mer och arbetsglädje i hela huset. Vi är sugna på att växa, att leverera.” berättar Kent med stort engagemang.

Trots att vi flyttade till helt nya lokaler under vintern kan vi konstatera att vi redan har blivit lite trångbodda, inte minst på grund av att vi fångat upp ett par nya storkunder. Det är framförallt inom tredjepartslogistik (3-PL) som vi känner att vi har störst potential att växa och där vi också har stor erfarenhet av att hjälpa både stora och små kunder.

”Det händer saker hela tiden!” säger Kent och slår ut med armarna.

Som vd och försäljningschef är Kent inblandad i det mesta som händer på Aspuddens, men försöker att fokusera på inköp och upphandlingar i Europa (framförallt Baltikum) och Asien. Han håller också på mycket med print, framförallt inköp av rulltryck för tidningsproduktion och andra större arbeten. Under hela vårt samtal får jag en känsla av att Kent är aktiv överallt och att ingen riktigt har koll på honom – kanske allra minst han själv?

Arbetsdagarna verkar bestå av både högt och lågt, utveckling av kundernas flöden, samarbeten och utbyten, framtidssatsningar, nya kunder och en hel del publicitet i media. Det är svårt att få grepp om honom, utöver att han verkligen brinner för att möta kundernas behov. Kent återkommer hela tiden till att kunden alltid ska få bästa kvaliteten och lägsta priset.

”Skriv att jag har arbetat med inköp i 25 år och att det är min starkaste gren!” säger han för att sammanfatta samtalet. ”Jag vill ha bestående kunder, kunder som stannar. Det får man genom att de alltid kan känna sig trygga med att de får bästa lösningen till det bästa priset. Behöver man något till nästa dag så fixar vi det och ingenting är omöjligt. Det är så vi byggt ett namn.”