Logistikcentret i Älta

Här i bloggen har vi presenterat några av oss som arbetar på Aspuddens, men vi har inte fördjupat oss i var vi arbetar och hur våra nya lokaler ser ut. Under 2015 anlitade vi arkitekten Henrik Lundén för att rita på vårt nya logistiknav, där vi ville samla alla verksamheter under ett och samma tak. I mars förra året satte vi spaden i marken och strax innan årsskiftet hade vi flyttar in. Här trivs vi verkligen superbra!

Självklart visar vi gärna upp vår fina arbetsplats för alla som kommer hit, men vi inser samtidigt att alla inte har vägarna förbi Nacka kommun så ofta. Därför har vi valt att dedicera detta inlägg till er som har fullt upp med arbeten, aktiviteter och umgängen ute i landet. Och kom ihåg, du är varmt välkommen in på en kopp kaffe när du har vägarna förbi!

Först besöker vi vår kanske viktigaste maskin (nej, det är inte brandsläckaren vi tänker på) och slår vi oss ner i soffan. Där pratar vi om dina idéer, behov och planer. Låt dig inte skrämmas av att våra största kunder är verksamma i hela Sverige eller till och med Europa! Många av småföretagarna vi hjälper med lager- och logistiklösningar har startat som ett litet webbföretag med hemmet som bas, men stött på patrull när varulagret tagit över hela vardagsrummet, halva sovrummet och börjat flytta in på köksbordet. Vad gör man när sambon börjar vifta med skilsmässopappren? Jo, man lägger ut logistiken på entreprenad och fokuserar på marknadsföring, försäljning och nya produkter!

När ditt företag ”växer ur kostymen” behövs ett riktigt varulager, där du alltid har 100 % kontroll över vad som kommer in och vad som levereras ut. Vi lovar, du kommer att ha bättre koll på ditt gods hos oss än när det förvarades i ditt garage eller vardagsrum! Våra professionella lagerpersonal ser till att ditt gods tas emot, märks upp och lagras säkert. Saldot matas in i ett onlinesystem, så att du kan ha full koll på ditt lager även när du ligger på Playa del entrepreneur.

När du vill skicka varor till en kund så skickar du en order till oss, så fixar vi resten. Vi kan packa om varorna i kartonger med din logga, lägga med instruktioner på flera språk och montera ihop komponenter. Din kund kommer att tro att varorna kommer direkt från dina egna hyllor – med skillnaden att din sambo slipper bo i ett varulager. Bäst av allt? Du slipper anpassa ditt liv efter när på dagen Postens budbil behagar dyka upp.

När vi vet mer om dina kunder, behov och problem så kommer vi också att kunna föreslå ännu bättre lösningar. Förutom att lösa dina logistiska problem kan vi hjälpa dig att nå ut till fler kunder och marknadsföra företaget till nya målgrupper. Vad fungerar för din verksamhet? Roll-upp för mässor, sadelskydd till cyklar eller nyckelringar med din logga, skyddspapper med speciella instruktioner eller klisteretiketter med ett kort (men starkt) budskap? Mycket kan vi trycka själva, men genom våra inköpskanaler i Baltikum och Asien kan vi ta fram nästan vad som helst – bara fantasin sätter gränserna!

Vad behöver du hjälp med? Gå gärna in på Facebook eller Instagram och gilla vår sida, kommentera våra inlägg och ställ frågor.